Ájurvéda és pilates

Ájurvéda és pilates

Potyaebéd: krumpli-sütőtök krémleves zabpelyhes sütivel

2022. november 06. - catmezei

Időnként kapok ilyen-olyan alapanyagokat, ilyenkor megnézem, mi van itthon, és aszerint próbálok előidézni valamit. Most egy kisebb sütőtök, illetve néhány szem alma és körte volt a kiindulási pont.


sutotokkremleves_zabpelyhes_suti1.jpg

Adva volt, ugye, a tök, nem túl méretes, de annál szebb sütőtök. Pár szem krumpli még árválkodott a sarokban, mintha a sors is ebbe a levesbe szánta volna őket. Olaj, hagyma, fokhagyma, pirulás után ment rájuk a megtisztított, kisebb kockákra vágott tök és krumpli, rövid ideig hagytam párolódni őket a saját levükben (párszor átforgattam közben a cuccot), aztán víz (annyi, hogy ellepje). Felforraltam, majd sóval, borssal, gyömbérrel és szerecsendióval ízesítettem. A kész levest botmixerrel pürésítettem. Mivel egy kicsit sótlannak éreztem, megküldtem egy kis szójaszósszal, ezzel kész volt a díszítés is.

A zabpelyhes süti receptjét már korábban megosztottam, ITT olvasható. A mostaniba alma, körte, szilva, mazsola került, illetve egy nagyon kevés apróra vágott dió, amit a piacon vettem egy nénétől. Látványra a végeredmény valamelyest crunch-szerű benyomást kelt, pedig hát messze van attól. Viszont finom, és nem utolsósorban mentes mindenféle kófictól.

A bejegyzés trackback címe:

https://ajurvedaespilates.blog.hu/api/trackback/id/tr3417971440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása